Elektronisk overføring av fakturaer

Brannvesenet har endret rutiner for utsending av faktura for å kunne tilby mer elektronisk overføring. Vi sender nå via Vipps og DigiPost i tillegg til eFaktura / Avtalegiro og EHF (firma).

  1. Har du allerede eFaktura og / eller Avtalegiro så går dette som før
  2. Har du DigiPost kommer fakturaene i din digitale postkasse (forutsatt at du ikke har eFaktura, Avtalegiro, EHF eller VippsFaktura). Det er viktig at du har aktivert hvordan / om du vil bli varslet om nytt brev / faktura i DigiPost. Du kan sette opp varsling til epost eller SMS. Flere banker tilbyr DigiPost Faktura-avtale dvs overføring av faktura til din nettbank, se mer om dette i din DigiPost under Innstillinger og Fakturaoversikt. Fakturaene blir ikke sendt i posten om du ikke åpner den i DigiPost.
  3. Firma som allerede kan motta EHF-faktura sendes som før
  4. Papir-faktura sendes i posten til dere som ikke har eFaktura, Avtalegiro, EHF, VippsFaktura, DigiPost
  5. Har du aktivert VippsFaktura får du faktura fra Brannvesenet i Vipps (forutsatt at du ikke har avtale om eFaktura/Avtalegiro/EHF). Avtale om mottak av VippsFaktura registreres i Vipps og «Min Profil».